To już właściwie ostatni dzwonek, by zacząć przygotowania do otwarcia nowego sezonu w lodziarni. Mogłoby się wydawać, że branża lodziarska wraz z nadejściem chłodnych dni udaje się na długie, trwające aż do późnej wiosny, wakacje, ale nic bardziej mylnego! Choć małe punkty z lodami i sezonowe lodziarnie są jeszcze nieczynne dla klientów, praca w nich wre. Sprawdź, co powinieneś zrobić przed otwarciem sezonu lodowego, by być zwartym i gotowym, kiedy na zewnątrz zrobi się już ciepło, a przed lodziarnią ustawi się kolejka stęsknionych za lodami klientów. A zatem czas zacząć działać!

Jak przygotować się do sezonu lodowego? Zacznij od przeglądu

Przede wszystkim warto zacząć od przeglądu. Nie tylko obecnych w Twojej lodziarni sprzętów, ale także ofert. To świetny moment na rozeznanie się, co nowego pojawiło się na rynku. Dobrze trzymać rękę na pulsie i śledzić nowe trendy. Nawet jeśli jesteś przekonany o tym, że mieszanki, z których korzystasz przygotowując lody, są najlepsze na świecie, bądź czujny. Być może na rynku pojawił się producent lodów, którego produkty wyróżniają się na rynku i  zechcesz ich wypróbować.

Wzbogać ofertę o nowe produkty

Moment przed otwarciem nowego sezonu lodowego to także dobry czas na opracowanie lub poszerzenie oferty Twojej lodziarni. Do tej pory serwowałeś tylko lody włoskie? Może zatem warto włączyć do menu także szejki lub mrożone kawy oparte na lodach? Albo wprowadzić granitę bazującą na naturalnych składnikach – nowość, która ma duże szanse, by zostać królową deserów sezonu lodowego 2024.

Czas na testy

Przed otwarciem sezonu dobrze wykonać testy produktów, maszyn i receptur, które chcemy wprowadzić. Warto przetestować nowe mieszanki do lodów, by wybrać tę najlepszą. Do tego celu świetnie sprawdzają się zestawy startowe oferowane przez producentów, np. producent lodów LYKKE oferuje zestaw testowy swoich produktów z bezpłatną dostawą.

Nowy sezon lodowy - nowe produkty - nowa jakość

Wybierając mieszanki do lodów włoskich czy świderków, najpierw warto zweryfikować ich skład. Wysoka marża, jaką nakładamy na lody w lodziarni, sprawia, że możemy serwować produkty naprawdę wysokiej jakości i świetnie na nich zarabiać. Chcąc wyróżnić się na tle konkurencji musimy postawić na produkt, który będzie zachwycał smakiem i rozkocha w sobie lodowych smakoszy. Za smak lodów odpowiada właśnie ich skład. Wspomniane wcześniej lody LYKKE biorą górę nad konkurencją dzięki zastosowanym składnikom – pełnemu mleku, prawdziwemu kakao czy naturalnym sokom owocowym. Różnica w smaku jest ogromna! Z pewnością poczują ją także Twoi klienci.

Granita - tę nowość musisz mieć w swojej lodziarni

Jeśli myślisz, że każda granita to okropnie słodki, przepełniony chemiczny dodatkami mrożony napój w neonowym kolorze, to nie próbowałeś produktu, który wybił się na warszawskich targach SWEET EXPO 2024. Granita marki LYKKE nie ma nic wspólnego z jakością sztucznych napojów serwowanych w plastikowych kielichach z palemką. Jej receptura została opracowana tak, by jej skład był jak najbardziej naturalny. Oparta na prawdziwych sokach z owoców zachwyca głębią i naturalnością smaku. Nie znajdziesz w niej żadnych sztucznych barwników! Nawet kolor niebieski granity o smaku owoców leśnych został uzyskany poprzez zastosowanie spiruliny – naturalnych alg morskich. Taką granitę z czystym sumieniem można polecać nawet najmłodszym miłośnikom tych zmrożonych napojów.

Gotowi do startu? Start!

Po zebraniu wniosków ze sprzedaży w poprzednim sezonie, przeglądzie sprzętu i analizie nowości, przetestowaniu ich i zaopatrzeniu się na kolejny sezon lodowy, można szykować się do otwarcia punktu. Słońce coraz mocniej grzeje, więc konsumenci z przyjemnością zamienią słodką przekąskę na desery lodowe lub zmrożone granity. Niech to będzie naprawdę dobry sezon. Powodzenia!