Pod nazwą systemu POS dla gastronomii kryje się grupa programów, mających na celu usprawnienie pracy restauracji. Wśród ich najważniejszych funkcjonalności znaleźć można narzędzia do kas fiskalnych i terminali płatniczych, mobilne aplikacje do przyjmowania zamówień czy systemy kontroli magazynowej. Co warto wiedzieć o systemie sprzedaży dla gastronomii, aby wybrać najlepszy z nich?

Spis treści:

  1. Jaki powinien być system POS dla gastronomii?
  2. Łatwość obsługi
  3. Tani we wdrożeniu i aktualizacjach
  4. Możliwość wersji próbnej

Jaki powinien być system POS dla gastronomii?

Decydując się na zakup systemu dla gastronomii, warto zastanowić się, który z tych dostępnych na rynku najlepiej spełni nasze oczekiwania i przyczyni się do lepszego funkcjonowania lokalu.

Przy wyborze POS dla restauracji istotne jest wybranie dobrego dostawcy. Przykładem takiego, któremu warto zaufać, jest Restaumatic. Firma dostarcza kompleksowych rozwiązań cyfrowych dla restauracji i wspiera restauratorów w codziennych działaniach. Restaumatic oferuje przydatne rozwiązania m.in. system zamówień online dla restauracji lub narzędzia marketingowe (np. System odzyskiwania klientów bądź Inteligentny system promocji).

Jaki powinien być system POS dla gastronomii? Powinny go cechować przede wszystkim:

  • łatwość obsługi;
  • niskie koszty wdrożenia i aktualizacji;
  • możliwość skorzystania z wersji próbnej

Łatwość obsługi

Łatwość obsługi to główna cecha, jaka powinna charakteryzować dobry system POS dla gastronomii. Oprogramowanie musi być intuicyjne i posiadać przyjazny interfejs, dzięki czemu jego użytkowanie będzie sprawne i bezproblemowe. Umożliwi to szybkie przeszkolenie świeżo zatrudnionych kelnerów oraz nowego personelu, który w swojej codziennej pracy będzie obsługiwać oprogramowanie. Odpowiedni system POS powinien posiadać wszelkie funkcje, które usprawnią działanie restauracji i zminimalizują ryzyko popełniania błędów przez zespół.

Tani we wdrożeniu i aktualizacjach

Nie mniej ważne, co łatwość obsługi, są niskie koszty wdrożenia i instalowania aktualizacji systemu POS dla gastronomii. Dokonując zakupu oprogramowania, warto zatem zwrócić uwagę na to, czy jego użytkowanie nie będzie wiązać się z dodatkowymi kosztami, np. wysokim abonamentem.

Możliwość wersji próbnej

Istotną cechą systemu POS dla restauracji powinna być dostępność jego wersji próbnej (trial, demo). Pozwoli ona na bezpłatne przetestowanie oprogramowania jeszcze przed ostateczną decyzją o jego zakupie. W czasie próbnym warto sprawdzić jakość działania funkcji, na których nam zależy. W razie ich zawodności czy awaryjności można (bez ponoszenia konsekwencji finansowych) zmienić dostawcę lub wybrać inny model oprogramowania.