Obecna sytuacja skłoniła konsumentów do zmian nawyków zakupowych - wiele osób zaczęło zaopatrywać się w sieci nie tylko w elektronikę, ubrania czy książki, ale także w produkty spożywcze.

Rynek e-grocery w Polsce rośnie w siłę i zyskuje coraz więcej zwolenników. Zamawianie artykułów żywieniowych za pośrednictwem Internetu to oszczędność czasu i komfort – szybkie płatności elektroniczne, możliwość wyboru najwygodniejszego sposobu odebrania przesyłki, dostawy bezkontaktowe to świetne rozwiązania, nie tylko w dobie pandemii. Podpowiadamy, jak zamawiać online i na co zwracać uwagę w przypadku produktów spożywczych.

Zalety supermarketów online

Do zrobienia zakupów online potrzebujesz jedynie komputera lub urządzenia mobilnego z dostępem do Internetu. Nie musisz wychodzić z domu, nie stoisz w korkach oraz kolejkach do kas – oszczędzasz więc czas. Oszczędność czasu to jeden z głównych powodów wybierania zakupów w sieci. Zamówienie możesz złożyć praktycznie z każdego miejsca i o dowolnej porze.

Dodatkowo, umieszczając produkty w wirtualnym koszyku, możesz na bieżąco kontrolować jego wartość, a także porównywać ceny danych artykułów w różnych serwisach i wybierać te najkorzystniejsze. Zamówienia online umożliwiają więc nadzór nad wydatkami i optymalizację domowego budżetu.

Kolejną zaletą supermarketów online jest możliwość wyboru różnych sposobów doręczenia przesyłek, np. pod drzwi własnego domu, nawet po kilku godzinach od sfinalizowania zamówienia. Warto mieć również świadomość, że najbezpieczniejszym rozwiązaniem są dostawy bezkontaktowe, ponieważ minimalizują możliwość zarażenia koronawirusem oraz roznoszenia go. Z uwagi na własne zdrowie i bezpieczeństwo, wielu konsumentów rezygnuje z zakupów produktów spożywczych w placówkach stacjonarnych na rzecz e-grocery.

Jednocześnie, supermarkety online często prowadzą specjalne akcje promocyjne, które warto śledzić i korzystać z rabatów. Przeglądaj regularnie gazetki reklamowe, korzystaj z aplikacji mobilnych i bądź na bieżąco z aktualnymi ofertami.

Jak kupować produkty spożywcze online?

Jeżeli chcesz kupować artykuły spożywcze online, masz do dyspozycji zarówno dedykowane do tego strony internetowe jak i aplikacje mobilne. Zakupy w Internecie są proste – wystarczy umieścić potrzebne produkty w wirtualnym koszyku, uzupełnić bądź potwierdzić dane osobowe, wybrać sposób dostawy oraz sfinalizować zamówienie. Większość sklepów oferuje płatności gotówką, kartą lub przelewem internetowym. Oczywiście ostatnia opcja jest najbardziej komfortowa i bezpieczna w czasie pandemii.

Ponieważ niektóre produkty mają krótkie terminy przydatności do spożycia, muszą być przechowywane w konkretnych warunkach temperaturowych, by zachować świeżość. Z tego względu warto korzystać z usług dostaw błyskawicznych, jak np. „Carrefour Sprint”. Po sprawdzeniu twojego kodu pocztowego i upewnieniu się, że dana usługa obejmuje wybrany adres, wystarczy złożyć zamówienie, sfinalizować je i wybrać dogodny czas dostawy tego samego dnia. Przesyłka może być pod twoimi drzwiami nawet w ciągu 3 godzin od złożenia zamówienia. Pamiętaj, że tym sposobem w sklepie internetowym Carrefour możesz zamawiać nie tylko świeże artykuły spożywcze, ale również produkty non-food.

Gdzie kupię produkty spożywcze online? Ranking najlepszych usług

Najpopularniejszym sposobem dostawy zakupów internetowych jest dostawa pod drzwi domu przez pracownika sklepu lub kuriera. Wiele sklepów online oferuje także inne możliwości, np. zamówienie produktów online i odebranie ich przez Klienta w wybranym sklepie stacjonarnym. Ciekawą usługą jest „Carrefour Drive” – wystarczy, że złożysz zamówienie w Internecie, podjedziesz do wybranego sklepu z tą usługą, a pracownik zapakuje zakupy do bagażnika. To doskonała opcja dla wracających z pracy i osób ceniących sobie bezpieczeństwo i wygodę.

Wybierając supermarket internetowy, zwróć uwagę na możliwe sposoby dostaw. Warto zdecydować się na sklep online, który wykazuje się jak najbardziej prokliencką postawą, zapewnia szybkość i rzetelność w realizacji zamówień.