Nie od dziś wiadomo, że dzieci lubią wszystko, co słodkie. Wiadomo też powszechnie, że nadmiar cukru może szkodzić. Coraz więcej osób ma tego świadomość, dlatego szuka dla swoich pociech zdrowych słodkich pyszności. Ale czy to możliwe, żeby słodycze były jednocześnie smaczne i zdrowe? Jak się okazuje, tak

Często pomysły na przygotowanie słodkie i zdrowej przekąski są bardzo proste. Dlatego nie trzeba kupować gotowych produktów, tylko można je samodzielnie przygotować w domu. Plusem samodzielnego przygotowania słodkich przekąsek dla dziecka będzie świadomość tego, co w nich się znajduje. Takie pyszności można też przygotować wspólnie z pociechą. To spowoduje, że będą one smakowały jeszcze lepiej.

Ile cukru potrzebujemy w codziennej diecie?

Cukru nie może być, ani za mało, ani za dużo, gdyż oba te stany mogą doprowadzić do tego, że w organizmie dojdzie do zaburzeń. A to z kolei może powodować różne schorzenia, w tym poważne choroby takie jak np. cukrzyca. Ile zatem cukru powinniśmy spożywać?

Specjaliści z zakresu żywienia opracowują specjalne normy dotyczące zapotrzebowania organizmu na poszczególne składniki odżywcze. Z uwagi na to, że cukry dostarczają nam energii, również i zapotrzebowanie na nie zostało objęte tymi normami. Wskazuje się, że to właśnie z węglowodanów, czyli z cukrów powinno pochodzić ok. 45-65% energii dostarczanej z dietą. Trzeba jednak pamiętać o tym, że zalecenia mówią, że cukry proste nie powinny przekraczać 10% tej wartości, a cukry dodane 5%, zarówno w diecie dorosłych, jak i dzieci czy młodzieży.

Jakie słodycze są zdrowe?

Może się wydawać, że coś takiego, jak zdrowe słodycze nie istnieje. Ale to jest błędne przekonanie. Wielu producentów słodyczy zwraca już na to uwagę i można w sklepach dostać produkty np. słodzone przy pomocy ksylitolu czy stewii, które są zdrowsze niż tradycyjny cukier. Można też przykładowo czekoladę mleczną zastąpić tą o wysokiej zawartości kakao. Warto więc szukać na sklepowych półkach zdrowych słodyczy i czytać ich etykiety, gdyż często producenci kuszą nazwą, jednak skład produktu jest nie zawsze dobry.

Zdrowe słodkie przekąski można też przygotować samodzielnie w domu. Nie muszą one mieć formy klasycznych słodyczy. Mogą to być np. domowe pasty kanapkowe przygotowywane na bazie suszonych owoców czy orzechów z dodatkiem kakao, domowe płatki śniadaniowe czy batoniki.
Jeżeli szukasz większej ilości inspiracji na słodkie pyszności, znajdziesz je na stronie https://uczymyjakslodzic.pl/10-pomyslow-na-zdrowe-slodycze/.

Domowe słodkie przekąski – pomysły na zdrowe słodycze dla dzieci

Jedną z ulubionych słodkości dzieci jest krem czekoladowo orzechowy, który chętnie jedzą na kanapkach lub prosto ze słoiczka. Jednak każdy rodzić wie, że w sklepowej wersji nie jest on zdrowy. Ale można jego zdrowszą wersję przygotować w domu. Wystarczą orzechy laskowe (200 g), kakao (4 łyżki), miód (3 łyżki), mleko, w tym może być wykorzystane roślinne (1/2 szklanki). Wszystko należy zmiksować na gładką masę i można cieszyć się pyszną pastą kanapkową na słodko. Smacznego!