Autorem wpisu jest: Barman Service

Dzielenie gości na jakiekolwiek kategorie, bez uwzględnienia ich indywidualnych i często niepowtarzalnych cech, jest formą szufladkowania i wielkiego uproszczenia. Goście są różni, na szczęście!!!  Ponieważ każdy kolejny dzień za barem rodzi nowe, często zaskakujące sytuacje, szablony się nie sprawdzają, a my nie wpadamy dzięki temu w schemat i rutynę. Jednakże spróbujmy wyróżnić kilka podstawowych typów zachowań gości, porządkując cechy wspólne dla każdej grupy.

Zestawienie to pewnie będzie subiektywne i nie do końca "na poważnie", ale może ułatwi Wam określenie własnej strategii postępowania wobec charakterystycznych typów zachowań ludzkich, z którymi możecie się spotkać.

Gość potulny lub bierny – spokojny, niezdecydowany i niepewny. Sprawia wrażenie tego, który przyjmie wszystko cokolwiek zaproponujemy! Na precyzyjne zamówienie nie ma co liczyć, to raczej będzie nasza inicjatywa, oby trafna!!!
Otwarta postawa i życzliwe spojrzenie pomoże przełamać trudności komunikacyjne!

Gość obecny, nieprzytomny – to ten obecny tylko ciałem, rozkojarzony, czasami głęboko zamyślony. Często rozmawia sam ze sobą i to nawet przed "pierwszą kolejką". Co ma ochotę zamówić i po co przyszedł tego nikt nie wie, jak długo zostanie, to się okaże…..
Bądź aktywnym obserwatorem, mów jasno i rzeczowo, licz się z wrażliwością swoich gości!

Gość analityk lub znawca – spokojny, opanowany, dokładny, inteligentny, uprzejmy i spostrzegawczy. Precyzyjne zamówienie jest pewne. Duże prawdopodobieństwo, że będzie to klasyk : Old Fashion, Gin Fizz lub Side Car.
Bądź aktywnym słuchaczem, unikaj udzielania rad, okazuj szacunek dla gości!

Gość mitoman bajerant – przed nami upojne chwile, opowieści pełne niesamowitych zdarzeń, dramatyczne zwroty akcji i napięcie sięgające zenitu. Zamówienie to tylko dodatek, szczegół mało istotny, ale nie bez znaczenia. Fancy drink, koniecznie long i duża dekoracja może się sprawdzić. W końcu jak bajer, to bajer.
Największym błędem jest lekceważenie gościa!

Gość agresywny – atakuje, obwinia, często krzyczy, mocno gestykuluje i oskarża. Musimy uważać, każdy kolejny shot może skończyć się prawdziwą tragedią. Uwzględnij swoją omylność, wyrażaj niezgodę w delikatny sposób i unikaj udzielania rad.
Bądź rzeczowy i stanowczy.

Gość erotoman gawędziarz – zwykle zaczyna od komplementów, zawsze kończy na opowieściach z cyklu " co by było, gdyby…" Ulubione zamówienie to : Sex on the beach, Screaming Orgasm lub Pink Pussy!!!

Dział tworzony przy współpracy z Barmanservice