Autorem wpisu jest: Agata Buchta

To, jak wyglądamy, odgrywa coraz większą rolę. Większość reklam telewizyjnych pokazujących młodych, pięknie wyglądających ludzi, wpędza nas w niepotrzebne kompleksy. Kobiety, chcąc dorównać modelkom, katują się kolejnymi dietami – cud i wydają oszczędnści w ośrodkach SPA, a wszystko to zamiast przynieść pożądany efekt, pogłębia frustrację po nieudanej kuracji.

Zamiast więc oszczędzać całe życie na pobyt w drogim kurorcie, może warto trochę zmodyfikować swoją dietę i jeść produkty, które w naturalny sposób pomogą nam utrzymać młody wygląd?

Tłuste ryby
Wszystkie ryby są bardzo zdrowe, dlatego warto umieścić je w swoim menu. Przede wszystkim jednak tuńczyk, makrela i łosoś – gatunki szczególnie bogate w selen. Pierwiastek ten pomaga zwalczać wolne rodniki, które przyspieszają pojawianie się zmarszczek. Łosoś dodatkowo jest bogatym źródłem kwasów omega-3, białek i przeciwutleniaczy.

Zielone warzywa liściaste
Głównie szpinak i rukola są źródłem wielu witamin. Dla skóry najważniejszą z nich jest witamina A, która działa przeciwzmarszczkowo. Niektórzy uważają, że wybierając warzywa powinno kierować się kolorem. Te, które działają odmładzająco na skórę i organizm mają kolor ciemnozielony i pomarańczowy.

Oliwa z oliwek
Zawiera wiele cennych dla zdrowia przeciwutleniaczy. Głównie witaminę E i polifenole. Dzięki zawartości hydroxytyrosolu zapobiega starzeniu się komórek i utlenianiu keratyny. Białko to jest odpowiedzialne m.in za zdrowe i lśniące włosy i paznokcie.

Nasiona
Jednym z nich jest sezam, który zawiera sesamol i sesamolinę. Kolejnym, ważnym ze względu na działanie odmładzające jest słonecznik zawierający dużo witaminy E. Wszystkie te substancje są przeciwutleniaczami, które w aktywny sposób pomagają utrzymać młody wygląd.

Pestki dyni
Zawierają dwa ważne pierwiastki: żelazo i miedź. Odpowiedni poziom żelaza w organizmie zapobiega anemii i wszelkim skutkom tej choroby (matowa cera itp.). Miedź zwiększa produkcję melaniny – substancji, która zapobiega pojawieniu się pierwszych siwych włosów.

Orzechy
Orzechy laskowe oraz migdały mają dużo witaminy E. Orzechy brazylijskie natomiast zawierają selen. Nasz organizm potrzebuje dziennie około 50 mcg tej substancji dlatego, aby w nią się zaopatrzyć, wystarczy zjeść jdziennie ednego orzeszka.

Awokado
Z jednej strony jest to owoc bardzo kaloryczny, jednak z drugiej to bogate źródło tłuszczów jednonienasyconych, które pomagają skórze bronić się przed wolnymi rodnikami. Jest to więc idealny sposób na walkę ze zmarszczkami.

Truskawki
Jak większość owoców jest źródłem witaminy C. Dzięki niej nie tylko dbamy o odporność organizmu, ale również dostarczamy mu substancji do produkcji kolagenu. Dzięki niemu właśnie skóra jest napięta, jędrna i zdrowa.


Źródło: "Samo zdrowie" nr 1/123