Zima to wyjątkowo niesprzyjający okres dla kondycji naszych włosów. Panujący za oknem mróz, wahania temperatur i wilgotność osłabiają ich stan, sprawiając, że stają się one kruche, matowe i łamliwe. Dzięki programowi edukacyjnemu „Żyj smacznie i zdrowo” dowiesz się, jakimi składnikami uzupełnić swoją dietę, by móc odzyskać lśniące i zdrowe włosy.

Zacznij od środka!

Nie od dziś wiadomo, że nasz wygląd jest odzwierciedleniem tego, co dzieje się w środku naszego organizmu. Niedobory witamin i innych składników mineralnych widoczne są nie tylko w kondycji naszych włosów, ale także wyglądzie skóry i paznokci. Zanim sięgniemy po luksusowe kosmetyki i preparaty polecane przez najlepszych specjalistów, powinniśmy zadbać o nasze zdrowie i zwrócić uwagę na to, czym karmimy nasz organizm.

 

Dieta a kondycja włosów

Jeśli chcemy cieszyć się zdrowym wyglądem i blaskiem swoich włosów, w naszej diecie nie może zabraknąć składników, które wmocnią i odbudują ich kondycję. Katarzyna Zadka – dietetyk i ekspert w programie edukacyjnym „Żyj smacznie i zdrowo” szczególną uwagę zwraca na witaminy, a w szczególności biotynę umożliwiają prawidłową syntezę keratyny. Ekspertka wymienia także witaminy A i E, które zabezpieczają strukturę włosa i kondycję skóry głowy przed wpływem stresu oksydacyjnego. W zimowym okresie niezwykle cenna okazuje się witamina D, która bierze udział w procesie przytwierdzania włosa do cebulki. Aby uchronić się przed łamliwością i utratą naszych włosów, powinniśmy na stałe włączyć do swojej diety produkty bogate w żelazo, krzem i cynk. Należy pamiętać także o tłuszczach z rodzimy omega-3 i pełnowartościowym białku.

Wiemy już jakich składników potrzebują nasze włosy. Pozostaje więc pytanie, w jakich produktach należy ich szukać? Oprócz warzyw i owoców Katarzyna Zadka wymienia również jaja, soję i mięso, które uchodzą za źródło aminokwasów siarkowych przyczyniających się do wzrostu grubości i gęstości włosów. W codziennym jadłospisie powinniśmy uwzględnić także rośliny strączkowe, zielone warzywa, a także pełnoziarniste produkty, które zapewnią nam odpowiedni poziom żelaza i obniżą w ten sposób ilość wypadanych włosów. Witaminę E i kwasy tłuszczowe omega-3 znajdziemy w orzechach, olejach roślinnych, rybich lub rybach. Uzupełnieniem naszej diety może być skrzyp polny, który powoduje wzrost nowych włosów.

Jak dbać o włosy?

Chcąc zadbać o swoje włosy, powinniśmy zadbać także o nasze samopoczucie. Stres nigdy nie jest naszym sprzymierzeńcem dlatego starajmy się unikać niepotrzebnych nerwów. Swoje włosy traktujmy w delikatny sposób, stosując najwyższej jakości szczotki i gumki.

Tekst na podstawie notki prasowej akcji Żyj smacznie i zdrowo marki Winiary.