Szkoła, uczelnia, praca, dom... Przy codziennej gonitwie i nadmiarze obowiązków często brakuje nam czasu przygotowywanie posiłków, przez co decydujemy się sięgać po niezdrowe przekąski i bezwartościowe produkty. Takie nawyki negatywnie odbijają się na naszym zdrowiu, sylwetce i samopoczuciu.

Nadeszła wiosna – to najlepszy czas na zmiany! Jeśli po powrocie do domu często rezygnujecie z przygotowania obiadu, poznajcie nasze przepisy, dzięki którym będziecie w stanie przygotować posiłek w mniej niż 15 minut! Spróbujecie zmierzyć się z tym wyzwaniem?

Placki z cukinii

Składniki:

Czas przygotowania

do 15 minut

Liczba osób

2

Cukinie ścieramy na tarce o dużych oczkach, a następnie mieszamy ją z jajkiem, mąką i solą. Na patelni rozgrzewamy niewielką ilość tłuszczu i formujemy łyżką niewielkie placki. Smażymy je po kilka minut z każdej strony, aż do momentu uzyskania złocistego koloru. Nadmiar tłuszczu odsączamy ręcznikiem, a placki podajemy polane jogurtem i posypane koperkiem. Smacznego!

Makaron z tuńczykiem i pomidorami

Składniki:

Czas przygotowania

do 15 minut

Liczba osób

2

Gotujemy makaron. Oliwę rozgrzewamy oliwę na patelni, podsmażamy na niej cebulę, a po chwili dorzucamy przeciśnięty przez praskę czosnek. Dodajemy pomidory z puszki i całość dusimy około 5 minut. Pomidory łączymy z odsączonym tuńczykiem i dodajemy wszystkie przyprawy. Makaron mieszamy z sosem, przekładamy na talerz i posypujemy ulubionym serem. Gotowe!

Omlet ze szpinakiem, fetą i awokado

Składniki:

Czas przygotowania

do 15 minut

Liczba osób

1

Na patelni rozgrzewamy masło, a następnie wrzucamy przeciśnięty przez praskę czosnek i drobno pokrojony szpinak. Mieszamy przez chwilę, aż do momentu gdy szpinak zwiędnie i zmniejszy swoją objętość. Całość przekładamy na talerz. Na patelni ponownie rozgrzewamy łyżkę masła. Mieszamy ze sobą jajka, mleko i przyprawy, a następnie przelewamy masę na patelnię i smażymy przez 3 minuty. Następnie na omlecie układamy uduszony szpinak, awokado i fetę. Posypujemy dowolną ilością szczypiorku, doprawiamy do smaku i smażymy do momentu ścięcia masy. Omlet przekładamy na pół i przekładamy na talerz. Smacznego!

Regularne spożywanie posiłków to podstawa w utrzymaniu prawidłowego samopoczucia i zdrowia! Nie rezygnuj z przygotowywania posiłków we własnym domu. Wybierz przepisy, które nie będą wymagać od ciebie zbyt dużej ilości czasu, a pozwolą ci wyczarować w kuchni zaskakujące potrawy!