Pęd życia codziennego, planowanie posiłków, analiza zjedzonych kalorii, pilnowanie godzin i staranne dobieranie mikro i makroelementów. Przygotowywanie zbilansowanych posiłków to prawdziwe wyzwanie, które stawia nam codzienność. Jeśli więc pilnowanie tych wszystkich elementów staje się zbyt uciążliwe, a praca przy kuchennym blacie nie sprawia nam już większej przyjemności, poszukujemy alternatyw.

Tu z pomocą przychodzi dieta, dowożona wprost pod drzwi naszego domu lub biura. Przeglądając ranking cateringów dietetycznych, rozważamy jego zalety oraz staramy się wybrać ten najoptymalniejszy dla naszych oczekiwań. Warto, bowiem wpływ pudełek na nasze zdrowie, może być nieoceniony.

Kontrola zjedzonych kalorii

Szacuje się, że ponad 90% Polaków podjada przekąski pomiędzy posiłkami. Stopień kaloryczności tych posiłków bywa zaskakujący i dużo większy, niż pierwotnie byśmy zakładali. Co więcej, często licząc kalorie zjedzone w ciągu doby, nie doceniamy ich ilości lub co gorsza – całkowicie je pomijamy. Takie podejście stwarza pozory wobec naszego dziennego jadłospisu i przyczynia się do zwiększenia naszej masy ciała. Pomocą w zapanowaniu nad dzienną kalorycznością dań, jest catering dietetyczny – to realna pomoc w odchudzaniu. Aby wybrać odpowiednią dietę i skutecznie schudnąć przelicz swoje dzienne zapotrzebowanie na kalorie. W tym celu niezbędne jest podanie swojej wagi, wieku, wzrostu, płci i aktywności. Uzyskasz wynik, który wskaże najlepszą kaloryczność diety dla Ciebie. Wykupiona dieta pozwoli ci zapanować nad zjedzonymi kaloriami, a tym samym – nad własną sylwetką.

Regularne spożywanie posiłków

Tylko 15% społeczeństwa regularnie jada pięć posiłków w ciągu doby. Nic dziwnego, skoro codzienne obowiązki i nawyki, utrudniają przygotowywanie zbilansowanych posiłków.
Po pierwsze – spożywanie kilku posiłków w ciągu dnia to droga do sprawnego metabolizmu. Po drugie – organizm, przyzwyczajony do regularnie dostarczanych kalorii, nie ma tendencji do gromadzenia zapasów. Po trzecie – taka forma kontroli wprowadza harmonię i dyscyplinę, która z kolei pozwala uregulować nasze dotychczasowe życie. Brak zmartwień o przygotowywane dania oraz smaczne posiłki, które nie wymagają naszego zaangażowania w kuchni, są niezwykle cenne w procesie odchudzania lub uwalnia czas, który można poświęcić na budowania budowanie tkanki mięśniowej.

Zbawienny wpływ na psychikę

Znasz to uczucie, kiedy w natłoku zmartwień i problemów dnia codziennego, marzysz o spokoju, chwili relaksu, wyciszeniu z lampką wina? Czy po stresującym dniu myślisz o fast foodzie? Czy formą nagrody po udanym spotkaniu jest sernik mamy, który uwielbiasz zdecydowanie za bardzo? Wszystkie te sytuacje mają podłoże w naszej psychice i są prostą drogą do emocjonalnego jedzenia lub kompulsywnego objadania się. By uniknąć problemów na tle zaburzeń odżywiania, zminimalizować ryzyko głodówek, uzależnień i nadwagi, warto wprowadzić balans i kontrolę. Jeśli zawsze będziesz mieć pod ręką zdrowy posiłek, również w trudnej sytuacji, mniejsze jest ryzyko zajadania problemów tuczącym i niezdrowym jedzeniem.

Niedobory nie są ci straszne

Anemia, niedokrwistość, tężyczka, hipokaliemia. To tylko niektóre choroby, wynikające z nieprawidłowego bilansu makro i mikroskładników w naszej diecie. Rezygnacja z mięsa, nabiału lub składników bogatych w potas, może przyczynić się do szeregu nieprzyjemnych objawów i schorzeń. Aby uniknąć niedoborów i zapewnić sobie najważniejsze składniki, które niezbędne są w codziennym jadłospisie, niezbędna jest wiedza dietetyków, którzy układają dietę cateringu dietetycznego. Odpowiednie zbilansowanie diety jest szczególnie ważne w przypadku osób na diecie wegetariańskiej i wegańskiej oraz wszelkich tych, którzy planują schudnąć, nie ryzykując zdrowia i dobrego samopoczucia.