Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Zapewnia nam energię, dobre samopoczucie i łagodzi uczucie głodu. To ostatnie jest szczególnie ważne gdyż jak głosi znane powiedzenie, „Polak głodny to Polak zły”.

Idealne śniadanie powinno być zdrowe, szybkie w przygotowaniu, a co najważniejsze – smaczne! Nie powinno zabraknąć w nim także owoców i warzyw. Biorąc pod uwagę te kryteria, przygotowaliśmy dla Was trzy proste przepisy na smaczne śniadania!

Głównym składnikiem naszych śniadań jest banan – owoc wzbogacony o szereg witamin i minerałów. Dlaczego warto wprowadzić go na stałe do swojego jadłospisu? Banany nie tylko zapewniają nam uczucie sytości, ale wpływają także pozytywnie na nasz nastrój, poprawiają odporność i regulują pracę serca i układu krążenia.

Bananowe pancakes

Składniki:

Czas przygotowania

10 minut

Liczba osób

1-2

Banana rozgniatamy widelcem lub miksujemy blenderem, a następnie łączymy z pozostałymi składnikami. Placuszki smażymy na patelni z rozgrzanym olejem kokosowym do momentu uzyskania złocistego koloru. Podajemy je z odrobiną jogurtu, miodu lub syropu klonowego.

Chlebek bananowy

Składniki:

Czas przygotowania

70 minut

Liczba osób

4-8

Banana rozgniatamy widelcem lub miksujemy blenderem. Następnie dodajemy wszystkie składniki oprócz mąki i łączymy je ze sobą. Dodajemy mąkę i mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Całość przelewamy do formy (keksówki) i wkładamy ciasto do piekarnika nagrzanego na 170 stopni i pieczemy przez 60 minut.

Chlebek bananowy znakomicie smakuje posmarowany masłem orzechowym, powidłami lub dżemem.

Bananowy koktajl

Składniki:

Czas przygotowania

5 minut

Liczba osób

1

Wszystkie składniki dokładnie blendujemy, a otrzymany koktajl przelewamy do wysokiej szklanki! Ależ to proste!

Który przepis wybieracie na początek? 😀