strona główna > Informacje > Alkohol codziennie?
data dodania: 2006-12-13 00:00:00
Zobacz także...
Jak podała Polska Agencja Prasowa, według wyników najnowszych badań włoskich naukowcow, codzienne picie alkoholu przedłuża życie!
Wynik ten pochodzi z 34 badań, w których w sumie wzięło udział ponad milion osób. Szef zespołu badawczego dr Augusto Di Castelnuovo z Katolickiego Uniwersytetu Campobasso ostrzega jednak, że zjawisko "wydłużania" życia dotyczy jedynie sytuacji, w której mężczyzna wypija do czterech drinków dziennie, kobieta do dwóch. Wówczas ryzyko przedwczesnej śmierci spada o 18%. Jednak przekroczenie tej ilości powoduje skutek odwrotny - niestety skraca życie.
Wyniki tych badań zostały opublikowane w najnowszym numerze amerykańskiego "Archives of Internal Medicine". Różnica w przyswajaniu alkoholu u meżczyzn i kobiet ma wynikać z odmiennego metabolizmu. Naukowcy wskazują też, że najkorzystniejsze działanie ma alkohol spożywany wraz z posiłkiem. Pomiędzy posiłkami zalecana jest całkowita abstynencja.

Alkohole
Czytelnicy piszą
Dla ciekawych świata
Dookoła stołu
Działo się
Felietony
In vino veritas
Książka kucharska
Recenzje
Rozmowy przy stole
To ci historia!
Vademecum smakosza
W kuchni i na stole
Warto wiedzieć
nasi partnerzy:
copyright © 2004 - 2010 nawidelcu.pl.
wszystkie prawa zastrzeżone. all rights reserved.
portale internetowe | cms | pozycjonowanie
projekt i wykonanie portalu: cyberstudio